29 September 2011

Your my bestfriends.! :D

Assalamualaikum.. Izzah nk crita yang pasal kwn sye.. nma kwn sye ni Kavita Sarah.. OPPSS... jgn sangka dia ni org india.. dia ni sbnrnya mix kadazandusun,cina,melayu.. hehe.. hebatkn kwn sye ni.? 3 in1 pulak..-.-'' balik ke topik sye lagi.. sye knl Kavita ni sejak tahun2 lgi.. dia pindah k'sklh sye.. hehe.. masa tu kls sye, sye sorang je orang Islam.. yg smua nya tu Cina.. tp, dtg Kavita masok kls sye, tambah sorang lgi org Islam.. dia soranglah kwn seagama dgn sye.. yg lain, tak seagama.. memang happy gilerlah dia masok k'kls sye.. hehe..

1st dia masok kelas sye, kami x sma tmpt dduk.. sorg k'utara, yg sorg pulak k'selatan.. kihkihkih~ ape lagi x b'tegurlah pada mulanya.. keesokkan harinya, kami ada masok kls agama.. masa nk menuju k'kls agama tu, sye tunggu dialah.. tkut pulak klau dia t'sesat.. tp, x mgkin pulak dia akn t'sesat.. sbb kls agama x jauh dri kls kitaorg.. hehe~.. kantoi suda mau ponteng.! ;) tp, ponteng kjp tu, blhkn. hehe.. sdh dlm bilik agama, sye volunteer dri sye dulu.. hehe.. biasalah.. excited sgt masa tu.! dpt kwn s'agama ^^, masa tulah kami knl dgn RAPAT.! sampaikan kwn Cina sye x lyn sgt.. buang batu betollah Izzah ni! jgn ikut gelagat Izzah ni.! kikiki..

Masa tahun4, ada sorg lgi yg pindah sklh sye.. sbnrnya, masa tahun1 dia sklh sye.. tp, d'sebabkan terpaksa ikut mamanya pindah.. tahun4 dia balik k'sklh ni sebab mamanya x nk dia b'gaul dgn bdk bandar.. lupa pulak nk bgitau nma dia ni.. nmanya Nur Syafiqa.. cantek nma.! :D masa Syafiqa dtg sklh tu, sye & Kavita x rapat sgt... sebab Syafiqa selalu b'sma Kavita.. masa dia org b'sma tu, sedih lah jugak sebab sye lma lg knl dgn Kavita drpd Syafiqa.. MOOD JEALOUS melanda.! :'( tidak.! kuatkan semangat Izzah.! jgn buat perkara yg bodoh.! ini akan mengakibatkan perkara yg mustahil akn b'laku... :'( Syafiqa.! pulangkan balik kwn aku.!


sudah lama mereka rapat, sampailah p'tghan tahun5.. cikgu announce seluruh sklh yg sklh tu nk dirobohkn utk buat temple.. lgpn, sklh tu sudah lama.. hanya nk tunggu d'robohkn je lg.. cikgu ckp masa sye tahun6, sklh ni pindah lebih jauh & juga lebih canggih teknologi.. sye tak dpt nk ikut pindah skali dgn sklh lama.. t'paksalah cari sklh lain.. sye igt kami b'tiga berpecah.. rupe2nya tak.. kitaorg dpt masok sma sklh & kls.. YES!! kami x b'pecah langsung.. tp, masa kami 1st day masok tahun6 & sklh bru.. sye tmu kwn Islam lebih ramai.. tp, sye x sgt rapat sebab sye tkut sye akn lupakan Kavita & Syafiqa.. 1st day, Kavita & Syafiqa x turun sklh.. psl Kavita, sye tau sgt sebab dia b'cuti di Sabah.. sebab tu x dpt dulu nk turun masa 1st day.. yg Syafiqa pulak, sye memang x tau.. sebab dia x ckp pulak dgn sye.. mungkin Kavita tau psl tu.. sudah 2nd day msaok sklh bru, brulah Kavita hadir k'sklh.. tp, Syafiqa ttap blm hadir lg.. hairan betol.! :/ sye pn tanya dgn Kavita knape Syafiqa blm hadir k'sklh lg.? masa tulah Kavita ckp yg dia tak nk pindah sklh bru tu.. dia pindah sklh dekat dgn pejabat mama dia.. masa tu memang sedihlah.. x sangka pulak dia akn pindah sklh lain.. x b'sma kami lagi.. :'( kesal pulak kalau dia x ada b'sma sye & Kavita.. guru kls srh Kavita dduk d'blkg sye.. YEYYEH!!! sma tmpt dduk.! :D kami rapat smula mcm tahun2 & 3.. memang b'syukur betol masa tu.. Alhamdulillah.. t'makbullah doa2 sye.. hihi~ tp, k'akraban kami hanya sementara.. kwn bru d'sklh rapat dgn Kavita.. hhaaiii... apalah nsibku dpt kwn yg peramah mcm Kavita tu.. sedihlah lg hati ini.. :'( lepas 1, 1 lagi yg menghalang.. sdh habis UPSR, sye Kavita ckp yg dia nk pindah k'Sabah.. mksdnya, bapa dia yg srh la tuu... alaaaaa... '( x kan nk pindah... spe nk kwn dgn sye.? sye pulak, mcm mane nk cri kwn mcm awk.? :'(

Masa tingkatan1, sye igt Kavita jdi pindah sklh.. tp, X.! nenek dia x srh dulu dia pindah k'Sabah.. haha.. hebat betollah nenek Kavita tu.. mcm tau pulak sye ni perlukan dia.. hehe~ masa tu, org Islam sma kls.. mkna nya, sye sma kls dgn Kavita lgi.! YES!! tp, t'lalu byk kwn Islam dlm kls tu, ape lg.. Kavita kwn smua org dlm kls tu.. memang blh pn dia kwn.. dia tu memang peramah.. kdg2, org tkut pulak dgn dia tu.. nk tau knape.? klau dia marah, dia akn besarkn mata nya... masa dia besarkn mata tu, muka dia mcm harimau k'laparan pulak.. sebab tu lah org tkut dgn dia.. kdg2, sye pn tkut tgk dia marah... hihi~ -.-' t'lalu peramah, sye pulak d'tinggalkn mcm tu je.. masa tingkatan1, sye dh x kesah klau dia nk tinggalkan sye mcm tu je.. sye x nk hati sye d'sakit lg.. THINK POSITIVE.!! klau dia nk b'kwn pn, sye dh tak kesah.. aslkn sye dpt kwn mcm dia tu.. lama k'lamaan, Kavita semakin brubah.. sampaikn dia slalu x bljr.. slalu buat salah.. klau b'gaduh tu, sye x kesah.. sebab dia prnh gaduh dgn org Cina.. hhaaiisshhh... dahsyat.. tp, prangai dia memang brubah trus.! spalah yg ubah watak Kavita sampaikan dia x nk lyn sye sgt.. rasa nk nangis lah ade org buat dia mcm tu.. x da hati prut langsung buat Kavita jdi pemarah...

Hujung bulan 7, Kavita dtg dekat sye.. masa tu, dia critalah.. yg tahun depan dia memang pindah k'Sabah.. sebab bapa dia x larat lgi nk ulang alik jumpa dia di Sarawak.. memang sedih dia nk pindah.. :'( sudah dia ckp mcm tu, kami rapat smula mcm dulu.. dia lupakan smua yg menghalang... masa dia buat mcm tu, hati sye pulak x senang.. sebab sye nk Kavita yg dulu.! yg peramah... masa birthday sye dh tiba.. dia beri sye 1 surat.. dia suruh sye baca surat tu masa pulang.. agk hairanlah... x prnh pulak dia buat mcm tu.. dh sampai rumah.. sye trus bukak surat tu.. ALAMAK.! memang x percaya lah dia wish dgn sye.. walaupn surat tu hanya kertas kosong x b'corak..tp, terharu sgt.. sampai skrg simpan lg surat tu.. Kavita.! saya sayang awak.! :'( selama sye b'kwn dgn org lain, awk sorglah kwn sejati, baik, rapat, susah, senang sye.. :'( walaupn dulu awak prnh hampakan sye.. sye ampunkn dosa awk sekiranya awk buat slh dgn sye... sye takkan lupa psl awk selama2nya wlaupn awk jauh d'mata sye... :'D awk memang BESTFRIEND 4EVER SYE.!!

0 orang sedang mengomel: